Beste fietsdorp 27 juli 2010 Fietsberaad

Bodegraver pakt ‘t vaakst de fiets!

Volgens Fietsberaad Nederland

Van heel Nederland nog wel  tot op de 7,5 km. Dat is toch een mooi bericht van Fietsberaad, daar worden we echt vrolijk van zeker na de discussie over een autoluw centrum. Het zijn vooral dorpsbewoners die het centrum bezoeken om boodschappen te doen of ouders die hun kinderen per fiets naar school brengen en ook veel woon-werkverkeer dat met de trein pakt. Vergeet ook niet de vele scholieren die naar Gouda, Woerden of Alphen fietsen, dat is meer dan 7,5 km. Jammer dat nog velen er maar slecht van doordrongen zijn dat de fiets het handigste en goedkoopste vervoermiddel voor de korte afstand is. Als GroenLinks dringen we steeds aan op betere voorzieningen voor de fietst, zoals veilige routes en oversteekplaatsen bijv. Goudseweg bij de N11, de oversteken op de spoorwegovergangen en routes naar het dorp. We vragen ook steeds om betere stallingen en meer beugels. Op het station met 1000 plekken is het goed maar in het centrum doet men er te weinig aan, daar laten de BOV en de Gemeente nog een steekje vallen en moeten nog inhaalslag maken. Men denkt nog te veel aan publiek met de auto. Laat ik tot slot ook positief eindigen, dit fietsbericht vind ik net zo goed als zakenstad van het jaar te zijn!