Raadsvergadering 15 dec. 2010
De Groenlinks fractie heeft verzocht eenmalige subsidie te verlenen aan SSCB De Zon voor kleinschalige activiteiten ten behoeve van de jongere jeugd.
Zie ingediend initiatiefvoorstel, het was bovendien het laatste initiatiefvoorstel van de Gemeente Bodegraven. De Raad stemde "eenstemmig" vóór in deze voorlaatste vergadering.
De feestelijke Raadsafsluiting volgde 16 dec. met afscheid van de hele Bodegraafse Raad.

Initiatiefvoorstel

Datum: 9 dec. 2010 Indiener(s): GroenLinks

Onderwerp: Raadsvergadering 15 dec. 2010 Eenmalige subsidie aan SSCB De Zon

Aanleiding:

Het bestuur van de SSCB de Zon heeft op 20 november 2010, in het kader van een verkiezingsdebat uitleg geven over hun activiteiten voor de jeugd en de financiële krapte bij met name kleinschalige activiteiten.

Binnen de Bodegraafse samenleving bestaat veel waardering voor de inzet van bestuur en vrijwilligers van SSCB De Zon. Bij het verkiezingsdebat bleek, dat er slechts zeer beperkte budgetten beschikbaar zijn bij SSCB De Zon voor kleinschalige activiteiten ten behoeve van de jongere jeugd.

Voorstel:

Als blijk van waardering voor de inzet van bestuur en vrijwilligers wordt een eenmalige bijdrage van euro 2.500,-- beschikbaar gesteld voor de ondersteuning van kleinschalige activiteiten voor de jongere jeugd. Het budget wordt beschikbaar gesteld in 2010 en kan in de jaren 2010 en volgende voor het bestemde doel worden ingezet.

Financiële gevolgen en dekking:

Dekking wordt gevonden in de te verwachten onderuitputting van het budget voor incidentele subsidies voor het jaar 2010.

Door de raad te nemen besluit(en):

Euro 2.500,-- beschikbaar te stellen in 2010 aan SSCB De Zon voor kleinschalige activiteiten ten behoeve van de jongere jeugd.

Indiener(s):

Namens de fractie(s) van: GroenLinks A.C. de Groot