Milieudebat in de Arkduif 9 april

MilieuRaad Bodegraven organiseerde voor de 2e keer een milieudebat in de Arkduif

De fracties van de acht verschillende partijen uit Reeuwijk en Bodegraven konden hier paarsgewijs hun zienswijze over de 4 stellingen verdedigen.

/* /*]]>*/ Op het programma staan 4 stellingen: Stellingen:
1) Burgers die beter/ meer scheiden zouden minder afvalstoffenheffing moeten betalen? 2) In plaats van Rood voor Groen wordt het tijd voor Groen voor Rood. 3) Beide gemeenten hebben een klimaatprogramma tot en met 2012 waarmee ze aansluiten bij de doelstellingen van het rijk. Hoe wordt dat gerealiseerd en wat is de ambitie tot 2020 (20% minder CO2 uitstoot tov 1990, 20% duurzaam opgewekte energie.) 4) Na de fusie met Reeuwijk moet de duurzaamheidsmeterscore binnen 1 jaar op het niveau van het hoogstscorende onderwerp (van 1 vd 2 gemeenten). Daarna 10% verbetering vd score per jaar als beleid van de nieuwe fusie gemeente(raadsbesluit). er zullen 8 partijen debatteren (brofse + reeuwijks belang) Broos is er in ieder geval voor GL. De stellingen zullen door de Milieuraad leden (Esther vd Bor, Wilco Renema, Jan Schouten en mijzelf) worden geintroduceerd en discussie begeleid. Als je komt kun je het eigen geluid laten horen in de discussie. vriendelijke groeten, Robèrt Smits