Raadsvergadering 29 juni 2010 voortzetting van 24 juni

Omdat de raad op 24 juni maar tot agendapunt 8 gekomen was, volgden nu de overige punten.

9) Structuurvisie Wonen in Rijnhoek

Deze visie moet richtlijnen en mogelijkheden bieden tot extra woningen langs de Dammekannt en Vlietkade dus langs dernaden van het bedrijventerrein Rijnhoek. GroenLinks had zich al eerder tegen deze visie verklaard, wij vinden dat daar een onnodige verdichting gaat plaatsvinden. Via wijzigingen in het bestemmingsplan kunnen verzoeken worden ingewiligd en bijv. agrarische bestemmingen worden gewijzigd voor een extra woning. Dank je wel, en de gemeente verdiend daar niks mee!

Groenlinks diende nog snel een motie om de mogelijkheid van de oorspronkelijke fietsverbing van de Doortocht naar Rijnhoek te onderzoeken, deze werd aangnomen.

10) Structuurvisie Bodegraven: nota van uitgangspunten

De gemeente is verplicht om de visie "Vitaliteit op een knooppunt" uit 2004 te actualiserenmet een nieuwe nota.  Algemene uitgangspunten als basis, echt nieuwe dingen zaten er niet in, wel een goede milieuparagraaf. GroenLinks vindt dat de aannames voor woningbouw te hoog zijn en het Werklint Nieuwerbrug wordt ook nog steeds genoemd. Wij verwijten het college zich daar te veel in vast te bijten, waaardoor andere kansen vor die bedrijven blijven liggen. Dovemansoren van de hele raad en afwachten wat de provincie Z-H doet

De agendapunten 10, 11 en 12 gingen over de jaarrekening 2009, de meerjaren grondexploitaties 2010 en de Voorjaarsnota 2010

Het totaal was niet schokkend voor de gehele raad en het bleef dicht bij de begrotingscijfers, al geeft de junicirculaire nu net aan dat de gemeente minder geld van de overheid zal krijgen in 2011, waardoor we beter op onze tellen moeten passen. Dat zal met de grootse plannen die wij en Reeuwijk hebben niet meevalen, denk maar aan de Rondweg, Eversthuis en Dronenwijk.

Hierna volgden nog een aantal besluiten die als Hamerstukken door gingen, omdat ze in de commissies al tot overeenstemming geleid hadden.

In september gaan we verder, na een hopelijk mooie vacantie voor iedereen.

groet Broos de Groot