Zaterdagavond is GroenLinks haar campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen in Bodegraven – Reeuwijk gestart met een aantal opmerkelijke uitspraken van de lijsttrekker en 2e kandidaat

GroenLinks hard nodig tegen de komende kou in gemeenteland.

Marijke Visser

Zaterdagmiddag 30 oktober heeft GroenLinks Bodegraven-Reeuwijk met al haar kandidaten, leden en sympathisanten de aftrap gegeven van haar campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen op 24 november, onder de leus: GroenLinks dat werkt natuurlijk.

De laatste hand werd gelegd aan de plannen voor de komende 3 weken om de kiezers te vertellen waar GroenLinks voor staat en met hen in gesprek te gaan over wat er nodig is in de nieuwe gemeente Bodegraven-Reeuwijk.

Lijsttrekker Robèrt Smits maakte duidelijk dat GroenLinks de enige echte groene partij is. “Terwijl iedereen zijn mond vol heeft van het Groene Hart, zijn wij de enige politieke partij die ook daadwerkelijk wat doen om de open ruimte tussen de kernen te behouden: geen nieuwbouwwijken en geen nieuwe bedrijventerreinen dat is voor ons essentieel. Wel nieuwe woningen en duurzame bedrijvigheid, maar dan binnen de rode contouren.”

Marijke Visser, nr. 2 op de lijst, het huidige raadslid in Reeuwijk, benadrukte dat De Reeuwijkse Hout als we niet oppassen een kermis gaat worden van poldervilla’s, een overdekte speelhal, wellness met 3 bouwlagen en een ijsbaan ten koste natuur, rust en van camping. “Wij willen slechts kleinschalige recreatieve voorzieningen in dit unieke plassengebied.”

Campagnevoorzitter Marlou Min benadrukte dat de gemeenteraadsverkiezingen onder een moeilijk gesternte plaatsvinden.

Zeker nu met het kabinet Rutte lijkt het koud te worden in gemeenteland. Niet alleen komen er steeds meer taken naar de gemeenten zonder het benodigde geld, maar er komen ook bezuinigingen aan op de uitkeringen, inburgering, kinderopvang en cultuur. Ga er maar aan staan!

Ook moeten we zorgen dat de opkomst een beetje respectabel wordt. Dat wordt niet makkelijk want er zijn geen landelijke verkiezingen en er is veel kritiek op politici en ‘het establishment’ in het algemeen. In de campagne moeten we de kiezers dan ook niet alleen iets te bieden hebben, maar ook vertrouwen geven. “We zijn voor eerlijke politiek waarin afspraak afspraak is. Wij zijn ook voor wijk- en dorpsplannen die in samenspraak met bewoners tot stand komen.”

We gaan er de komende 3 weken hard tegenaan.

Voor meer informatie over de kandidaten en het verkiezingsprogramma:

www.groenlinks.bodegraven-reeuwijk.nl

Voor meer informatie over dit persbericht: Marlou Min